fredag 3 december 2010

Drottning Silvias Barnsjukhus

I veckan har jag varit på Drottning Silvias Barnsjukhus och träffat deras insamlingsansvarig Tomas Gedda. Ett jättebra möte utifrån att de är positiva till idéen men också ett viktigt möte då man helt plötsligt möter barn och föräldrar som är i en tuff situation. Jag har bestämt mig för att om jag lyckas få till Konserthuset (att få löst den ekonomiska ekvationen med den stora lokalhyran) så vill jag att allt överskott ska gå till dem.  Drottning Silvias Barnsjukhus alltså, inte Konserthuset. Vår dotter (och jag själv) är född på Östra Sjukhuset och vi bor också nära. Insamlingsstiftelsen jobbar med att skapa en trevligare miljö för barnen. Och med det menas lekparker, clowner och till och med en musikstudio.

Att försöka boka ett Konserthus som privatperson är en rätt komplex historia. Att få det att ekonomiskt fungera utan att riskera den lilla pappapenning man nu lever på är rätt lurigt. Vi pratar om ca 50 000 kr för att hyra Konserthuset en vardag. Konserthuset kan inte själva bistå med ekonomisk hjälp då deras regelverk sätter stopp för att använda kommunala medel till välgörande ändamål. Med andra ord måste jag försöka hitta andra sätt att få detta att gå ihop. Om ni vill hjälpa till så är ett sätt ni går med  i facebookgruppen så jag kan få en uppfattning om hur stort intresset är och kanske också vilket biljettpris man måste ta ut.

Just nu hamnar musiken lite långt bort i bloggen. Håll ut. Jag ägnar nu all ledig tid åt att försöka få till konserten och lovar att så fort det är klart kommer det mer låtar.

Här är artikeln från dagens Metro. En sådan rubrik ger mig ännu mer vilja att få detta att fungera.


Här kan man ladda ner artikeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar