onsdag 9 februari 2011

Det var möjligt!

Jag är så förbannat glad och lycklig över att det gick, 100 000 kr till Insamlingsstiftelsen för Drottning Silvias Barn- och ungdomssjukhus.

Att få gå ut på den scenen och mötas av ett fullsatt Konserthus som applåderar var det mest overkliga jag varit med om i hela mitt liv. Det och när våra barn föddes. Tack till alla er som var där och tack också till alla ni som tittade live, här på bloggen. Det verkar som att ni som kollade här var lika många som faktiskt var på plats i Konserthuset.


#4 fredrik toreskog del 2 from Heja Sverige! on Vimeo.


Här skriver Henrik Wallgren en fin och rolig krönika. Och GP gjorde det här uppföljande reportaget. Victoria Ahlén skriver det här otroliga blogginlägget. Anna-Mia Bonde har skrivit ett bra inlägg hon med om längden. Kolla gärna in den här, för mig overkliga, twitterfeeden för #8febr. Och denna också #8feb. Och imorse kl. 09.20 ringde P4 och gjorde den här intervjun (lyssna från ca 21 minuter). Om jag låter lite rosslig beror det helt och hållet på de kalla och goa ölen igår natt.

Uppdaterad. Nu på morgonen har Abbes Pappa skrivit det här härliga inlägget. Fantastiska bilder. Gunnar (som Abbes Pappa heter) genomför just nu en massa bra auktioner till förmån för Hjärt Lungfonden. Värt ett besök absolut! Och Sahlgrenskas Universitetssjukhus har gjort den här härligt målande beskrivningen av hela kvällen. Och nu lite senare på kvällen har Carina Lindström gjort det här fina blogginlägget.

Mer uppdaterat. Här skriver Emma Almkvist (tack för att ni kom från Skottland!). Och duktiga författaren och tillika läkaren Marcel Aponno. Tack!

5 kommentarer:

  1. Dessutom en nästan lika overklig twitterfeed för #8feb: http://twitter.com/#!/search/%238feb

    SvaraRadera
  2. Hej Johan! Just det... tack! Jag uppdaterade inlägget. Ok?

    SvaraRadera
  3. Jag var där... Tre ord för att sammanfatta: FANTASTISKT, helt UNDERBART och fullkomligt MAGISKT!! Hurra för dig Fredrik!!

    SvaraRadera
  4. Reste tillsammans med Forngren från Enköping för att gå på konserten. Jag kan inte göra annat än att hålla med anonym: fantastiskt, underbart, magiskt och otroligt inspirerande! Tack för det :)

    SvaraRadera
  5. Tack Anonym! Härliga tre ord.

    Julia, åkte ni från Enköpingg!??? Vad sköna ni är! Tack säger jag. :)

    SvaraRadera