lördag 22 januari 2011

Heja Sverige och att sjunga i en frisörsalong

I början av december var jag med på ett presentationsevent som kallas Pecha Kucha. En jättehäftig upplevelse och väldigt inspirerande att träffa andra talare som presenterade sina idéer. Det var alltifrån en arkitekt som pratade om stadsplanering, till VD:n för Göteborgs Filmfestival till Nic Schröder som gjorde en härlig presentation om hur låten Hej Monika kom till.

Efter den kvällen tog inspiratören och föreläsaren Navid Modiri kontakt med mig. Han och filmaren Emil Sergel höll på med en dokumentärfilm som de kallade Heja Sverige. De menade att det alltför ofta lyfts fram saker som är fel med Sverige. De vill lyfta fram saker som är positiva. Så filmen handlar om att visa 100 inspirerande idéer. Ett riktigt bra initiativ tycker jag. Och jag blev naturligtvis väldigt glad när Navid tyckte att min pappaledighet var en av de inspirerande sakerna. Så en regnig eftermiddag träffades vi och resultatet blev detta.


#2 Fredrik Toreskog from Heja Sverige! on Vimeo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar