måndag 27 december 2010

Hur sover Stålmannen?

Elliot är 10 månader nu och hans sömn är ett spännande kapitel. Vissa dagar finner jag logik i hur han sover. Vaknar klockan sju, sover ett förmiddagspass vid halvtio, en efterlunchvila runt klockan två och sen sova för natten vid åtta, halvnio. Ja, och sen vakna en gång på natten och vara hungrig. Men andra dagar fattar jag ingenting. Ingenting. Vissa dagar sover han knappt något på dagen. Förmiddagspasset hoppar han över, efterlunchvila blir en fem minutare och så somnar han halvtio på kvällen. Sådana dagar sover ju jag mer än vad han gör!? Någon som känner igen sig? Please. Värsta Stålmannen takterna tycker jag.

Jag har skrivit en refräng om detta.

You're the man you're Superman
Come on baby hold my hand
Please just go to sleep tonight
Or else I'll give you kryptonite

Ooh, your daddy needs to sleep
But ooh, all you do is eat
Cause you're the man, your Superman




















Det finns toner till men det finns en risk att ni först får höra de på Konserthuset den 8 februari. Måste hinna sova lite också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar