onsdag 22 december 2010

Är det möjligt?

Nu är det en vecka sedan allt blev klart med Konserthuset 8 februari. Så hur går det då? Är det verkligen möjligt att fylla alla 1247 platser? Jo men hittills känns det helt otroligt. Jag är glad och väldigt tacksam för att så många hjälper till. Både genom att köpa biljetter och att skriva och berätta om hela grejen. På nätet naturligtvis men också IRL. Igår berättade mamma, att pappa hade stått i ICA Maxi och berättat för kassörskan och hela kön. Kön stannade upp men det hindrade inte farsan från att berätta klart. Twitter fast på riktigt ungefär. Ungefär.

Så här många har bokat just nu.


















De svarta plupparna är bokade. Totalt är det nu efter dryga veckan 303 bokade av 1247 (24,2%). Med andra ord 30 000 kr till Drottning Silvias Barn- och ungdkomssjukhus! Och idag har jag fått berättat för mig att det är tre olika företag som börjat köpa biljetter till sina anställda och kunder. Ja, det kanske inte är omöjligt detta.

Igår la jag upp en bild på facebook på ett tomt Konserthus, där alla stolar är röda, och föreslog att man kunde tagga sin plats. Så alla vet vilka alla andra det är som kommer, och vem man sitter bredvid. Gör gärna det du också om du vill fortsätta hjälpa till att sprida budskapet. Här är den.

(Ang bilden ovan så är de tre raderna längst ner med svarta pluppar plats för mixerbord och de två främsta raderna är inte bokade även fast de visar det. Det är tydligen lite sämre sikt där och då säljs de bara på Konserthusets biljettkontor. Men nu när jag skriver detta så inser jag att det kanske inte är 1247 platser med tanke på mixerbordet... hm, måste kolla det.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar