onsdag 3 november 2010

Elliot - bandversionen

Jag har en jäkligt fin kompis på mitt jobb. Han är inte heller musiker men han gillar musik lika mycket som jag. Skillnaden är att han gillar elektromusik, teknik i största allmänhet, programmering, ljuden, mixningen, editering och det där finliret, mycket mer än jag. Mycket mer!

Jag frågade honom om han ville hjälpa mig att försöka göra en lite större version av Elliot (ja, alltså låten). Jag blev så nyfiken på hur den skulle låta med ett piano, kanske mer trummor, en bas, stråkar, osv. Som jag spelade in den först så är det ju endast akustiska gitarrer, brorsans cajón och min och fruns röster. Det var också spännande att fråga honom då han älskar elektronisk musik över allt annat. Och Elliot, i den första versionen, är nog så långt ifrån den musikstilen man kan komma. Så lite spänd var jag innan jag fick höra. Men nu är den klar och jag är så fantastiskt tacksam, nöjd och imponerad. Hoppas ni gillar också.



(Den jäkla fina kompisen heter Mattias Frendberg och han älskar electromusik så mycket att han ägnar sina helger och nätter åt sitt lilla independent skivbolag Bluevox Records. Ska be honom om att göra en ren electroversion sen också.)

4 kommentarer:

  1. Jättefint. Det var oväntat med trumfigurerna i refrängen, men det funkar skitbra.

    SvaraRadera
  2. Håller med dig. Oväntat men kul. Tack!

    SvaraRadera
  3. Grymt bra version! Lycka till imorgon brorsan!

    SvaraRadera
  4. Tack lillebror! Vi får kämpa för att det bli någon mer gång så du kan hänga med!

    SvaraRadera