tisdag 7 september 2010

My song

Ok, här kommer den första hela låten. En kort presentation bara. Eller förklaring, eller nåt. I förutsättningarna för det här lilla testet har jag sagt att alla låtar ska handla om mina barn och min familj. Den här gör inte det. Den här lilla snabba låten är ett resultat av att jag lämnade ämnet om familjen och började fundera på min uppgift, att lära mig skriva en låt. Plötsligt kom orden och jag trallade den lite fjantiga raden: "I'm gonna learn to write a song, it's gonna be two minutes long". Men det blev bra sen och resultatet, den första hela egna låten! My song. Gött. Jag är igång. Sen får vi återkomma om jag får räkna in den här låten i de fem som jag SKA hinna innan 10 januari.



Brorsan på cajón och fin stämma.

6 kommentarer:

  1. Vilket sväng! Shit Fredrik det är ju riktigt bra det här.

    SvaraRadera
  2. Jo då det funkar...väntar med spänning på några finstämda, roliga, underfundiga låtar om familjen...

    SvaraRadera
  3. Tack igen Gunnar! Skoj är det.

    Ann, helt rätt! Precis sådana låtar vill jag lära mig att skriva. Jobbar på det och hoppas återkomma snart.

    SvaraRadera
  4. Men låten var ju inte två minuter lång?

    SvaraRadera
  5. Johan, helt rätt påpekat. :) Det är ett problem som jag tänkt att lösa med en till vers alt längre intro/outro... Nåt måste jag hitta på.

    SvaraRadera
  6. Bra. Kolla mailen ;)

    Hils M.

    SvaraRadera