måndag 13 september 2010

Baby blue

Här kommer låt nummer två, den första om familj och min pappaledighet. För några veckor sedan skrev jag ett inlägg om att jag rätt ofta hamnar i situationer där jag springer huset runt och hämtar grejer åt vår fyraåriga dotter. Att det är hon som bestämmer vad pappa ska göra. Jag vill måla, nej förresten vi går ut, var är min röda kjol, du ska vara en gammal tant, bygg en koja, sätt på Ice Age, nej Shrek, jag är hungrig, kan vi ringa en kompis... ja, ni förstår. Det blev en text om detta och den passade ihop med de här ackorden jag visade alldeles i början.




Brorsan på cajón och fin stämma, igen.Vad tycker ni? Berätta gärna.

9 kommentarer:

  1. Härlig känsla. Du har aldrig funderat på att skriva på svenska?

    SvaraRadera
  2. Du har en jättefin röst. Skön melodi och refräng. Bra text. Tycker den är toppen! /Paula

    SvaraRadera
  3. Tack alla, vad kul att ni gillar. Marcel, jo det har jag men tycker det är svårare. Kanske nästa grej att ta tag i?

    SvaraRadera
  4. .. underbart! - Gått o nynnat på den en i flera dar nu.. :) Ska sprida ryktet på Campus i Borås .:)

    /Anders som i "The Svenzzonz Family"

    SvaraRadera
  5. Härlig kånntry! Gillar denna låten skarpt. Den har även den fantastiska egenskapen att bli bättre och bättre från gång till gång. Kör hårt Fidde. Håller tummarna att dina mål uppnås.

    /jonas

    SvaraRadera
  6. Riktigt riktigt bra. Det svänger grymt. Du känner säkert att du är på rätt spår, men om inte... DET ÄR DU... Mp

    SvaraRadera
  7. Tack Anders, Jonas och MP! Jag blir jätteglad och taggad. Kommer mer snart!

    SvaraRadera