söndag 29 augusti 2010

Min lillebror Justin

Jag har spelat gitarr till och från sen jag var 13. Vissa år har det blivit mer och andra oändligt mycket mindre. Min lillebror och jag har spelat ihop, också det till och från väldigt mycket. Men för ungefär ett år sedan bestämde vi oss för att skärpa till oss och lära oss några hela låtar ihop. Vi och alla vi känner blev trötta på att ingen av oss kunde spela en hel låt från början till slut. Det blev bara en massa gamla refränger och ingen ordning alls. Någon som känner igen detta fenomen?

I alla fall, brorsan spelar något som kallas Cajón. Vi bestämde oss för att göra lite oväntade tolkningar på modernare låtar. Vi ville göra det för vi var rätt trötta på alla de där refrängerna vi knappt kunde. Vi spelade in några av låtarna och la upp de på tuben. Och då behövde vi kalla oss något och det blev hellobrother. Så här låter det när min lillebror ger Justin en match.



Och eftersom jag hoppas på min lillebrorsas medverkan i framförandet av låtarna som är tänkt att bl.a handla om den nye lillebrorsan så känns det bra med hellobrother som namn på den här bloggen. Ja ja, kände ett litet behov av förtydligande.

1 kommentar:

  1. Halloj!
    Jag snubblade in här av en slump. Och jag måste bara få säga att jag tycket att ni är ruskigt bra. Fortsätt att spela in låtar och lägga ut tack :-)

    SvaraRadera