torsdag 3 februari 2011

Första repet

Imorse klockan nio lämnade vi dottern på dagis och sen fick lille sonen leka hemma hos farmor. Min fru åkte sen och hämtade åtta goa räkmackor och klockan halvtio klev äntligen hela härliga bandet Louise Gardtman & The Night Live Band, in genom dörren. Det var dags för det första och enda repet innan tisdagen. Åtta låtar på två och en halv timme. Dan som spelar piano, Richard som spelar gitarr och Louise var med på ett rep för någon vecka sedan. Men nu var det skarpt läge med allihop. 




















Vi trängde in oss i vår lilla källare. Åtta personer och en massa kaffe. Jag hade pratat med grannarna igår kväll om att det nog skulle bli lite volym på gatan. Vi höll ett högt tempo och det var en fantastisk känsla när låtarna växte och blev till... ja, låtar.




















Vi hann nästan gå igenom alla åtta låtarna så det kan vara så att de första låtarna ni hör på Konserthuset är något tajtare än de i slutet. Gitarristen Rickard spelade in repet och har nu mailat ut mp3:or till alla så nu är tanken att vi repar själva och så sätter vi allt på plats. Lite läskigt är det men det senaste halvåret har ju bestått i en hel del sådana situationer så det ska nog gå bra det också.




















Avslutningsvis kan jag tala om att jag är mycket glad och väldigt tacksam över att hela det här gänget ställer upp. Att få spela egna låtar med ett riktigt band, med riktiga superproffs var nog det sista jag trodde den 17 augusti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar