måndag 7 februari 2011

Glöm ej

Klockan 15.00 ska vi vara på plats på Konserthuset. Symfonikerna repar tydligen fram tills dess. Bara en sån sak *nyper mig i armen*. Då är det fyra och en halv timme kvar tills alla kommer. Då ska det bäras instrument, dras kablar, sätta ljus och bestämma hur alla ska stå och sen börjar soundcheck. Jag vill så gärna, så gärna hinna repa igenom alla åtta låtarna en gång till innan klockan blir halv åtta. Repet häromdagen gick jättebra men de sista låtarna vi körde igenom gick lite väl fort. De två gästartisterna kommer 18.15 ca för deras soundcheck.

Jag får inte heller glömma att ta med mig de här grejerna:
- Två gitarrer (en lånad från brorsan)
- Telesladdar
- Extra strängar
- Extra batteri till gitarrmikrofonen
- Två notställ
- Present till alla i bandet
- Dator och laddare
- Utskrivna textpapper på alla låtarna
- Utskrivna stödordsmanus till mellansnacket
- Setlist till bandet
- Vattenflaska
- Kläder (scen och efter)




















(Jag tänkte jag skriver det här så blir det svårare att glömma)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar