tisdag 18 januari 2011

Parketten och gästartisten

Tänkte berätta lite om bokningsläget. Och gästartisten. Nu börjar parketten bli full och det känns helt fantastiskt. 648 bokade av 1247 vilket betyder 52%. Nästan 65 000 kr till Drottning Silvias Barn- och ungdomssjukhus! Tack. Nu är det precis tre veckor kvar vilket betyder att det behöver boka 28 biljetter om dagen för att det ska bli helt fullt. Det är möjligt.


















Sen det här om att jag skulle vilja ha en gästartist. Jag skrev om det här. Jag har några artister som influerat och inspirerat mig på olika sätt genom åren och jag har på olika sätt försökt komma i kontakt med dem. En av de är Petter. Ni har väl läst inlägget om när jag försökte hjälpa honom under Musikhjälpen? Vilken kväll det var... puuh.

Petters musik och musiken jag försöker skriva är ju som natt och dag men han inspirerar mig med sin driftighet, kreativitet och artisteri. Jag frågade Petter om han ville komma och jag fick ett väldigt trevligt och vänligt svar men tyvärr var han uppbokad med annat. Men all heder åt honom att han tar sig tid att svara. Hur snyggt som helst säger jag. Härligt med en person som i all framgång förstår vikten av att kommunicera med sina fans och de som inspirerar honom. Så det blir inte Petter alltså. En annan gång kanske?

Men jag har en annan artist som med största sannolikhet vill komma och som för mig nog betytt mer rent musikaliskt. Eftersom det inte är hundraprocentigt klart vill jag vänta med att berätta. Och det kanske är så att det egentligen blir roligare om det blir en överraskning, att ni får se på plats. Jag tror nog det. Vad tror ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar