tisdag 4 januari 2011

Att hjälpas åt är skoj

Jag har fått klart med ett band som vill spela med mig! Inte vilket band som helst utan Göteborgs allra bästa, svängigaste och gungigaste band, nämligen Sunday Night Live. Jag har tidigare skrivit om nervositet, både under uppträdandet i Go' kväll såväl som under intervjun i P4. Men att ställa frågan om de här gänget ville vara med och spela mina låtar var ingen lätt grej. Jag kan fortfarande bli väldigt osäker på hur bra låtarna är. Nere i källaren kan jag känna ett enormt självförtroende men ovanför den så är det svårare. Därför betydde det väldigt mycket när Sunday Night Live tackade ja och vill ställa upp och hjälpa till att förverkliga den här overkliga drömmen.

Som det ser ut nu så är det Dan Lindén (piano/keyboards), Pontus Engborg (trummor), Berra Holmgren (bas), Louise Gardtman (kör) och Martin Svanström (sax) som kompletterar mig, fru Toreskog (kör) och brorsan Martin (kör och ev. kompletterande percussions).

När jag nu kommit över nervositeten med att faktiskt fråga de så infinner sig en annan. Att spela tillsammans och att göra låtarna med bas, trummor, piano, sax och körer. Men det tar vi sen. Nu är det bara jäkligt roligt att jag inte står själv på scenen. Att hjälpas åt är skoj.




















Om ni vill läsa mer om Sunday Night Live så gör ni det här. De har också en facebookgrupp som ni finner här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar