onsdag 24 november 2010

Om kafferaster och samarbeten

I veckan har jag varit i kontakt med både Konserthuset och Lorensbergsteatern och diskuterat hur ett sådant här roligt mål skulle kunna uppfyllas. Jag vill gärna få till ett samarbete som resulterar i att biljettintäkter kan gå till något bra som Rädda Barnen eller Göteborgs Räddningsmission men samarbetet måste också konstrueras så inte jag behöver använda tre månaders föräldrapenning om det "bara" kommer 100 personer. Jag är, som ni hör, inte riktigt klar med detta ännu men hoppas kunna presentera en plats och ett datum inom någon vecka.


Men det jag tänkte presentera redan idag är en text om kafferaster. En text innan musik, det är ju premiär för det tillvägagångssättet här! Kommer ni ihåg det här lilla oklara alstret? Nu har jag färdiga verser också men jag har inte (p g a se ovan, och kanske på texten nedan också) hunnit spela in låten ännu. Ni får än så länge gissa melodin med andra ord. Eller komma på en egen? Samarbete.

Vers:
I got so much to do
And so little time to do it
The day is long
Long, long, long, long gone

Bridge:
So I need it now
It's all I want
It's a human right
And I don't wanna fight

Refräng:
I need my Coffebreak
Black no sugar
Coffebreak
Black straight up
Coffebreak, Coffebreak

Vers:
So when I wake up tomorrow
I'm gonna change my working day
Gonna break it up in pieces
So this beverage has more to say

Bridge:
So I need it now
It's all I want
It's a human right
And I don't wanna fight

Refräng:
I need my Coffebreak
Black no sugar
Coffebreak
Black straight up
Coffebreak, Coffebreak

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar