fredag 29 oktober 2010

Oj

Oj vad roligt med alla kommentarer och alla nya besökare! När jag skrev det första inlägget i augusti så trodde jag nog att jag skulle klara av att få ihop fem låtar om jag kämpade lite. Jag trodde aldrig att målet om TV skulle uppfyllas. Jag tänkte på det mest absurda målet jag kunde komma på och så skrev jag det. Och nu har vi uppträtt i TV (om än på en liten kanal) men jag har INTE skrivit fem låtar om barnen och familjen. Med andra ord ska jag å det snaraste försöka göra verklighet av två låtar till som just nu bara finns i luften. Tills dess är det här ni hittar det jag gjort hittills.

Tänkte också på en fråga jag fick i intervjun i Rivstart. Den om det inte räcker med att vara pappaledig och hur jag hinner med detta. Jag tror att många med mig har sina egna projekt när man är föräldraledig, skillnaden kanske är att jag dokumenterar det i en blogg? Visst är jag inte ensam om ett föräldraledighetsprojekt? Måla om, renovera kök, bygga ut osv osv? Berätta gärna. Sen upplever jag också en tydlig skillnad i att vara föräldraledig med sitt andra barn.

Sen är det så med musik att barnen verkligen är de bästa att bedöma om en truddelutt är bra eller inte. Jag kan direkt se på vår fyraåring om det svänger eller inte och om det är värt för mig att arbeta vidare på. Hon går också runt och kallar Elliot för Elliot O'boy när hon är på riktigt gott humör. Den här lilla idén var hon också riktigt snabb med att sjunga med i. Det glädjer en kaffeälskande pappa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar